۱۳۹۰ مهر ۳, یکشنبه

اشکان ذهابیان عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت، با قرار وثیقه آزاد شده است

اشکان ذهابیان فعال دانشجوئی مازندران پس از پنج ماه از زندان آزاد شد.
به گزارش دانشجونیوز این عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت عصر چهارشنبه با سپردن وثیقه ۳۰ میلیون تومانی از زندان متی کلای بابل آزاد شد.
این عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد در تاریخ ۱۲ اردیبهشت پس از مراجعه به ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان مازندران بازداشت و به مدت نزدیک به ۵۰ روز به بند انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری منتقل شد و مورد بازجوئی قرار گرفت. اتهام وی از سوی مراجع قضائی استان مازندران اقدام علیه امنیت ملی به واسطه تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.
گفتنی است این دانشجوی محروم از تحصیل برای گذراندن ۶ ماه حبس به زندان متی کلای بابل منتقل شد.
بنا به این گزارش در حالیکه این فعال دانشجویی برای گذراندن دوران محکومیت شش ماهه خود، به اتهام اخلال و اغشتشاش در نظم و امنیت دانشگاه مازندران، خود را به زندان معرفی کرده بود، با اتهامی جدید اقدام علیه امنیت ملی بواسطه ی تبلیغ علیه نظام مواجه شد.
او در زندان متی کلا به دلیل شرایط نامساعد و بلاتکلیفی در پروسه قانونی پرونده اش دست به اعتصاب غذای خشک زد. با توجه به بی توجهی مسئولین زندان به اعتصاب وی و انتقال او به سلول انفرادی، او دچار اختلال در سیستم گوارشی، سرگیجه، و افت فشار گردیده و وادار به اتمام اعتصاب غذای خود شد.
اشکان ذهابیان عضو ستاد مهدی کروبی در مازندران پیش از این نیز دوبار در خرداد و آبان سال ۸۸ به دلیل اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده و به قید وثیقه آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر