۱۳۹۲ فروردین ۴, یکشنبه

نشریه دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه توقیف شد

خبرگزاری هرانا - نشریه دانشجویی «بیستون» متعلق به دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه توقیف شد.

به گزارش دانشجونیوز نشریه مستقل دانشجویی پرتیراژ بیستون که به طور معمول با تیراژ ۵۰۰ جلد در هر شماره در دانشگاه توزیع می‌شده، توقیف شده است.

پیش از این نزدیک به دو سال پیش این نشریه برای مدت سه ماه و پس از «گلایه روزنامه کیهان» توقیف شده بود. در تاریخ سوم اردیبهشت ۱۳۹۰، روزنامه کیهان متنی منتشر کرد که در آن از مسئولین دانشگاه رازی به دلیل توقیف فعالیت آزاد تشکل‌های دانشجویی به نیکی یاد کرده و نسبت به انتشار نشریه «بیستون» در گلایه کرده بود. در پی آن مطلب، مسئولین دانشگاه رازی به توقیف بیستون نظر دادند.

اکنون پس از گذشت حدود دو سال از آن تاریخ، نشریهٔ مستقل دانشجویی بیستون دانشگاه رازی کرمانشاه که در دوره پنج ساله فعالیت خود همواره به طور منظم به ارایه خبر‌ها، گزارشات و مقالاتی در حوزه‌های مختلف مورد علاقه جامعه دانشگاهی این دانشگاه می‌پرداخته و به گواه ناظران، از نشریات بر‌تر دانشگاهی در سطح کشور بوده، به بهانهٔ درج گزارشی از «روند پیگری پروندهٔ مرحوم ستار بهشتی» در آستانهٔ انتخابات سال آینده توقیف می‌شود. لازم به ذکر است پس از گذشت سه ماه از درج گزارش پرونده مرحوم ستار بهشتی، این گزارش حساسیت برانگیز شده و مسئولین دانشگاه اکنون این نشریه را توقیف کردند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر