۱۳۹۲ فروردین ۱۳, سه‌شنبه

افزایش فشارها بر مادر و برادر میثاق یزدان نژاد، دانشجوی زندانی

مادر و برادر میثاق یزدان نژاد، دانشجوی زندانی که در بهمن ماه سال گذشته بازداشت شده بودند، توسط ماموران امنیتی تحت فشار قرار گرفته اند.

  به گزارش دانشجونیوز، خانم اکرم السادات سنجری به همراه فرزند ۱۷ ساله‌اش میلاد یزدان‌ نژاد بصورت بلاتکلیف در بند امنیتی ٢۰۹ زندان اوین و در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند.

مامورین وزارت اطلاعات خانم اکرم السادات سنجری را تحت فشار قرار داده تا از وی مصاحبه تلویزیونی بگیرند.

وی در مقابل این خواسته مامورین مقاومت کرده است و به همین دلیل تهدید به دریافت حکم اعدام از سوی دادگاه شده است.

در دی ماه سال گذشته اکرم السادات سنجری مادر میثاق یزد‌ان نژاد زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج طی نامه‌ ای به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد ایران خواهان توجه وی به وضعیت فرزندش در زندان شده بود.


در همینه زمینه سایت هرانا گزارش داده است که همزمان با دستگیری مادر و برادر میثاق یزدان نژاد، آصف رضاییان و دینا کریمی راهجردی به همراه فرزند ٢۰ ساله‌اش حنیف عطارزاده نیز بازداشت شده اند و بصورت بلاتکلیف در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین و در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند.


میثاق یزدان نژاد دانشجوی رشته مترجمی پیام نور می‌باشد. وی در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۳۸۶ با مراجعه‌ی مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و بیش از ۶ ماه در بند ۲۰۹ به سر برد.

پس از ۶ ماه او را به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل کردند و سپس به دستور رئیس زندان اوین و رئیس بند ۳۵۰ به زندان گوهردشت کرج منتقل شد. میثاق یزدان‌نژاد به اتهام محاربه به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر