۱۳۹۱ فروردین ۱۶, چهارشنبه

میلاد کریمی، عضو اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد، خود را به زندان سنندج معرفی کرد

میلاد کریمی، عضو اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد، روز گذشته خود را به زندان سنندج معرفی کرد.
این فعال دانشجویی در دادگاه بدوی به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به شش ماه زندان کاهش یافت.
به گزارش دانشجونیوز، «میلاد کریمی» نایب دبیر اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد و دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد سنندج در شهریور ماه امسال پس از احضار به ستاد خبری وزارت اطلاعات بازداشت شد.
این فعال دانشجویی در دادگاه تجدید نظر به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد و روز گذشته برای اجرای این حکم خود را به زندان شهر سنندج معرفی کرد.
مهدی دعاگو، شیرزاد کریمی، سوران دانشور وخبات عارفی، اسعد باقری و آرمان زمانی از دیگر دانشجویان عضو اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد بوده اند که در ماه های اخیر از سوی نیروهای امنیتی حکومت ایران بازداشت شده اند.
پيشتر اتحاديه دمکراتيک دانشجويان کرد با صدور اطلاعيه‌ای بازداشت و فشار به اين فعالان دانشجويی را "نمونه ديگری از برخوردهای خشونت‌آميز با فعالان سياسی و مدنی کرد" خوانده بود.
صدور احکام حبس برای دانشجویان کرد
در اسفند ماه سال گذشته در ادامه صدور احکام قضایی و فشار به دانشجویان کرد، دلیر اسکندری، دبیر هماهنگی پیشین اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد با حکم دادگاه انقلاب سنندج به ۲ سال زندان محکوم  شد. این حکم به مدت ۵ سال تعلیق شده است.
سوران دانشور، یکی دیگر از فعالین دانشجویی کرد و عضو اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد نیز از سوی دستگاه های قضایی استان کردستان به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به یکسال زندان محکوم شده است.
اتحاديه دموکراتیک دانشجویان کرد، سال گذشته در بیانیه ای نسبت به برخورد با اعضای این اتحادیه دانشجویی اعتراض کرده بود.
در بخشی از این بیانیه آمده بود: «چنين سياست‌هايی در قبال تشکل‌های دانشجويی و از جمله اتحاديه که فعاليت‌های خود را از بدو تأسيس از سال ۱۳۸۴ تا به حال مبتنی بر عقلانيت، تساهل و به‌دور از خشونت، در چارچوب قانون اساسی و با حفظ استقلال خود تعريف و عملی کرده است، نشان‌دهنده سيستمی اقتدارطلب است که در پی ادغام تمامی انديشه‌ها، صدا‌ها، تنوعات زبانی و مذهبی در يک کل واحد می‌باشد و تحميل هزينه‌های سنگين بر جامعه طريقی برای دستيابی به چنين اهداف دست‌نيافتنی در کردستان است.»



فرستنده: مهدی داداش زاده


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر