۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

محسن صنعتی پور به یکسال حبس تعزیری محکوم شد

خبرگزاری هرانا - در ادامه موج بازداشت ها و صدور احکام قضایی برای فعالان دانشجویی، منابع حقوق بشری از صدور حکم حبس برای محسن صنعتی پور، دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر طیف علامه انجمن اسلامی این دانشگاه خبر دادند.

احضار آزاده توانا، دانشجوی دانشگاه آزاد به وزارت اطلاعات

خبرگزاری هرانا - آزاده توانا، دانشجوی دانشگاه آزاد واحد رشت، به اداره اطلاعات استان گیلان احضار شده است.

۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

بازداشت دانشجوی دکترای ایرانی دانشگاه لستر انگلستان هنگام حضور در تهران

منابع حقوق بشری گزارش داده اند که افشین شافعی، دانشجوی دکترای اطلاعات و امنیت دانشگاه لستر انگلستان در آذرماه سالجاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

۷۴ ضربه شلاق به حکم عسل اسماعیل زاده اضافه شد

صبح روزگذشته عسل اسماعیل زاده جهت دریافت حکم صادره خود به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران مراجعه نمود. که بر پایه حکم جدید ٧۴ضربه شلاق به حکم سابق اش اضافه شده است.

خواهر محمدرضا کربلایی:هیچ خبری از برادرم بعد ازانتقال به انفرادی نداریم

محمدرضا کربلایی آقا ملکی دانشجوی در بند بابلی که از دهم دی ماه در حال گذراندن حکم خود بوده، از چهار روز گذشته به بند انفرادی زندان متی کلای بابل منتقل شده است.

۱۳۹۰ دی ۲۹, پنجشنبه

واکنش دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به تغییر نام پارک «شهید کیانوش آسا»

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، با چسباندن ده ها پوستر در سطح دانشگاه، به تغییر نام پارک "شهید کیانوش آسا" توسط مسئولین، واکنش نشان دادند.

افزایش نگرانی ها از سرنوشت ۳ دانشجوی کرد دانشگاه پیام نور مریوان

با گذشت چند هفته از بازداشت ۳ تن از دانشجویان کرد دانشگاه پیام نور مریوان که به علت شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز بر علیه عملیات نظامی ارتش ترکیه در منطقه‌ی شرناخ و کشته شدن ٣۵ شهروند کُرد، بازداشت شده بودند، هیچ خبری از سرنوشت آنان در دست نبوده و نگرانی ها از وضیعت آنان افزایش یافته است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات کوهیار گودرزی، دانشجوی زندانی، برگزار شد

جلسه رسیدگی به اتهامات کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر، روز سه شنبه در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد.

۱۳۹۰ دی ۲۷, سه‌شنبه

سعید ابوتراب، فعال سابق دانشجویی دانشگاه شهرکرد، پس از دو روز بازداشت آزاد شد

گزارش ها از ایران حاکی از آن است که چهارشنبه گذشته، سعید ابوتراب فعال سابق دانشجوئی دانشگاه شهرکرد بازداشت و پس از ۲ روز بازجویی با قید وثیقه آزاد شده است.

وضعیت نامناسب جواد علیخانی، فعال دانشجویی، در زندان اوین

جواد علیخانی، فعال دانشجویی زندانی در بند ٣۵٠ زندان اوین، به بیماری آنفولانزا و عفونت ریوی مبتلا شده و به دلیل عدم رسیدگی لازم پزشکی روند درمان وی در زندان به شدت کند می باشد. مادر این فعال دانشجویی، از مقام های مسئول خواسته است تا برای اولین بار با مرخصی وی از زندان موافقت کنند.

۱۳۹۰ دی ۲۵, یکشنبه

۱۳۹۰ دی ۲۴, شنبه

بیانیه دانشجویان دانشگاه سبزوار در اعتراض به حمله نیروهای بسیجی به یکی از اساتید منتقد

در پی حمله نیروهای بسیجی و لباس شخصی به یک استاد دانشگاه غیر همسو با دولت در دانشگاه سبزوار، جمعی از دانشجویان این دانشگاه با انتشار بیانیه ای ضمن محکومیت این «مداخلات بي جا و خودسرانه» نیروهای مهاجم، از مسئولان این دانشگاه خواسته اند تا با قاطعانه با این اقدامات برخورد نمایند. گفتنی است این بیانیه به امضا و مهر بیش از 20 انجمن علمی و کانون فرهنگی دانشگاه رسید که باعث خشم فعالان بسیج و دستور فوری مسوولین حراست برای جمع آوری بیانیه ها از سطح دانشگاه و عدم صدور مجوز پخش آن گردید.
 عکس از آرشیو

مجید توکلی، فعال دانشجویی به دادگاه انقلاب منتقل شد

خبرگزاری هرانا – صبح روز گذشته مجید توکلی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج مجددا به دادگاه انقلاب منتقل شد.

اخراج شروین فلاح دانشجوی بهایی دانشگاه بجنورد

خبرگزاری هرانا - شروین فلاح دانشجوی ورودی ۹۰ دانشجوی مهندسی تکنولوژی معماری دانشگاه دارالفنون بجنورد از دانشگاه اخراج شد. 

۱۳۹۰ دی ۲۳, جمعه

۱۳۹۰ دی ۲۲, پنجشنبه

امین احمدیان همسر بهاره هدایت بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - امین احمدیان عضو شورای مرکزی ‫و شورای سیاستگذاری‬ سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی(ادوار تحکیم وحدت) بازداشت شد.

بازداشت یونس سلیمانی، فعال دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان

منابع حقوق بشری گزارش داده اند که یونس سلیمانی فعال دانشجویی آذربایجان و دانشجوی اخراجی دانشگاه بوعلی سینا از حدود دو هفته پیش دستگیر و به زندان اردبیل منتقل شده است.

۱۳۹۰ دی ۲۱, چهارشنبه

تحت فشار قرار دادن دانشجويان پسر دانشگاه آزاد واحد تهران مركز

طبق خبر مندرج در پيج دانشکده اقتصاد و حسابداري دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز, براي ورودي هاي جديد پسر, طرح حفاظت فيزيكي خواهران گذاشته شده است. 

بازداشت میثم نجاتی عارف، دانشجو و فعال کارگری

بنا به گزارش منابع خبری، میثم نجاتی عارف، دانشجوی دانشگاه آزاد و فعال کارگری، روز سه شنبه ۱۳ دی ماه، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شده است. 

۱۳۹۰ دی ۲۰, سه‌شنبه

نامه امید کوکبی به رییس قوه قضائیه: بازجوها من و خانواده ام را به گروگان گرفته اند

امید کوکبی دانشجوی نخبه دکترا در دومین نامه خود به رییس قوه قضاییه از فشارهای متعدد به خود و خانواده اش پرده برداشته و می پرسد: چگونه می‌شود به کسی که متهم به جاسوسی یا ارتباط با اجانب است اطمینان کرد و او را به محرمانه‌ترین و سرّی‌ترین بخش اسرار نظام دعوت کرده و از او درخواست همکاری نمود‌؟

۱۳۹۰ دی ۱۹, دوشنبه

بهروز فریدی، لیلا بهروز و سیاوش محمدی از زندان تبریز آزاد شدند

خبرگزاری هرانا - عصر امروز شنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۰، بهروز فریدی، لیلا بهروز و سیاوش محمدی پس از ۶۶ روز بازداشت به قید وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند. 

حكم اعدام براي وحید اصغری فعال سایبری

وحید اصغری فعال سایبری ودانشجوی مقطع کارشناسی انفورماتیک در دانشگاه هند طی هفته گذشته با صدور حکم اعدام از سوی قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران مواجه شده است. این حکم در حالی صادر شده است که اصغری نزدیک به چهار سال در بازداشت موقت بوده است.

۱۳۹۰ دی ۱۷, شنبه

بخش نامه جدید دانشگاه علوم و فنون بابل: ممنوعیت عضویت دانشجویان در فیس بوک

مسئولین دانشگاه علوم و فنون بابل در اطلاعیه ای خطاب به دانشجویان اعلام نموده اند که عضویت آنان در شبکه اجتماعی فیس بوک ممنوع بوده و با دانشجویان متخلف برخورد خواهد شد.

پاره شدن پرده‌ی گوش علی عجمی در پی درگیری یکی از مسئولان امنیتی با وی

گزارش‌ها حاکی از آن است که درگیری رئیس حفاظت اطلاعات در زندان رجایی شهر کرج با علی عجمی، به پاره شدن پرده‌ی گوش این دانشجوی زندانی منجر شده است.

۱۳۹۰ دی ۱۵, پنجشنبه

اخراج یک دانشجوی بهایی از دانشگاه زاهدان

خبرگزاری هرانا - یک دانشجوی بهایی به نام «شادی مودی» ورودی سال ۹۰ که در حال تحصیل در رشته مهندسی IT در دانشگاه پیام نور شعبه زاهدان بود به دلیل اعتقاد به آئین بهایی از ادامه تحصیل محروم شد.

۱۳۹۰ دی ۱۴, چهارشنبه

مجید دری: اخراجم از دانشگاه را به خودم تبریک می گویم

مجید دری دانشجوی زندانی در زندان بهبهان در یادداشتی پس از اخراج خود از دانشگاه با تاکید بر اینکه شادم که سکوت نکردم که هرچی می‌خواهید بکنید و سربلندم که در برابرتان سر خم نکردم و در اینجا جا دارد اخراجم را به خودم تبریک بگویم، نوشته است:

۱۳۹۰ دی ۱۳, سه‌شنبه

گزارش نقض حقوق جوان و دانشجو (آذر ماه ۹۰)


آنچه در زیر می آید بخش کوچکی است از موارد نقض گسترده، مستمر و برنامه ریزی شده حقوق جوانان و دانشجویان کشورمان توسط رژیم جمهوری اسلامی در آذر ماه ۱۳۹۰.