۱۳۹۰ مرداد ۷, جمعه

شش ماه حبس حجت منتظری اجرا شد

خبرگزاری هرانا - حجت منتظری، فعال سابق دانشجویی برای گذراندن حکم نهایی دادگاه خود، صبح روز پنجشنبه، ششم مرداد به زندان اوین مراجعه نمود.

۱۳۹۰ مرداد ۶, پنجشنبه

احضار بابک حسینی، فعال دانشجویی به دادگاه انقلاب

خبرگزاری هرانا - بابک حسینی فعال دانشجویی آذربایجانی به دادگاه انقلاب تهران احضار شده است.

تلاش برای بازداشت یکی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

خبرگزاری هرانا - ماموران امنیتی مشهد با حکم جلب اقدام به ورود به منزل یکی از فعالین سابق دانشگاه فردوسی کرده، اما موفق به بازداشت وی نشدند. این ماموران پس از ورود به منزل، اقدام به ضبط لوازم شخصی و بازداشت یکی از دوستان وی کردند.

۱۳۹۰ تیر ۳۰, پنجشنبه

احضار مجتبی هاشمی برای اجرای حکم زندان و شلاق

خبرگزاری هرانا - سید مجتبی هاشمی، عضو پیشین شورای مرکزی انجمن اسلامی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برای اجرای حکم خود به زندان اوین فراخوانده شد.


فراز زهتاب، فعال دانشجویی دانشگاه تبریز بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - "فراز زهتاب"، از فعالین دانشجویی دانشگاه تبریز، که پیش‌تر از سوی دادگاه جزایی استان آذربایجان شرقی به حبس محکوم شده بود، پس از احضار از سوی مقامات قضایی، با مراجعه به زندان بازداشت شد.

۱۳۹۰ تیر ۲۹, چهارشنبه

۱۳۹۰ تیر ۲۵, شنبه

دو فعال دانشجویی دانشگاه خیام به یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – سید محمد صادق تابعی و مهدی صالح نکو دو تن از فعالان دانشجویی دانشگاه خیام به یک ترم محرومیت از تحصیل، توبیخ کتبی و درج در پرونده محکوم شدند.

محکومیت نوید نزهت، دانشجوی دانشگاه شریف به یک سال حبس

خبرگزاری هرانا - نوید نزهت، دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

فراخوان


سخنرانی، داستانخوانی بحث وگفتگو درپالتاک 

۱۳۹۰ تیر ۲۱, سه‌شنبه

صدور حکم انضباطی برای دو فعال دانشجویی دانشگاه خیام

محمد صادق تابعی و مهدی صالحی نکو از فعالان دانشجویی دانشگاه خیام با حکم انضباطی این دانشگاه، هرکدام به یک ترم تعلیق و همچنین توبیخ کتبی و درج در پرونده محکوم شدند.

افزایش فشار جهت اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها

پس از اظهارات محمود احمدی نژاد در ضرورت توقف اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها، برخی از مراجع تقلید و نمایندگان اصولگرای مجلس به این اظهارات واکنش نشان دادند.

حسام قربانی دانشجوی یاسوجی در بازداشت وزارت اطلاعات

حسام قربانی از فعالین دانشجویی دانشگاه یاسوج در حالی که مشغول امتحانات پایان ترم خود بود در تاریخ ۲۷ خرداد به دلایل نامشخص، با یورش شبانه نیروهای اطلاعاتی به محل خوابگاه ضمن ضبط کتاب‌ها و جزوه‌ها بازداشت شد.

۱۳۹۰ تیر ۱۷, جمعه

مجید دری، زندانی سیاسی و دانشجوی محروم از تحصیل از دانشگاه اخراج شد

خبرگزاری هرانا - مجید دری، دانشجوی زندانی، که با گذشت ۲ سال از بازداشتش، هم‌چنان بدون داشتن حق مرخصی در زندان به سر می‌برد، هفته گذشته طی حکمی از دانشگاه اخراج شد.


خبر منتخب هفته: فراخوان سازمان عفو بین الملل برای آزادی ابوالفضل عابدینی

خبرگزاری هرانا - در ادامه واکنش‌ها نسبت به ادامه بازداشت و محکومت فعالان حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین الملل طی بیانیه‌ای اعتراض آمیز نسبت به ادامه حبس ابوالفضل عابدینی نصر، فعال حقوق بشری در ایران، از همگان تقاضا کرده است تا طی نامه‌ای خطاب به رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، بر آزادی بدون قید و شرط ابوالفضل عابدینی نصر تاکید شوند.

اطلاعیه کمیته اقوام و ملل


                    شرایط جسمی انور حسین پناهی  زندانی سیاسی وخیم است

                                                                                     

۱۳۹۰ تیر ۱۲, یکشنبه

بازداشت محمد زارعی، فعال دانشجویی دانشگاه سمنان

خبرگزاری هرانا - بامداد روز شنبه یازدهم تیرماه، محمد زارعی دانشجوی شیمی کاربردی و از فعالین دانشجویی در مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان بازداشت شد.

۱۳۹۰ تیر ۱۰, جمعه

دانشگاه مازندران هم تفکیک جنسیتی شد

خبرگزاری هرانا - پس از دانشگاه شریف که اعلام کرد دانشجویان ورودی سال ۹۰ را تفکیک جنسیتی می کند، دانشگاه مازندران هم چنین تصمیمی را البته گسترده تر گرفته است.